زبان بدن

پادکست با موضوع زبان بدن

چند نکته در مورد زبان بدن که باید بدونیم

متن این فایل صوتی در زیر اومده

به نام او که آدمی را به مزیت نطق بر دیگر خلق ممتاز گردانید

دوستان خوبم سلام، من جواد اسکندری هستم از مجموعه آموزشی آوا، خوشحالم از اینکه باز هم در یک فایل صوتی دیگر همراه شما هستم و میخواهم در این فایل صوتی با شما در مورد زبان بدن در سخنرانی صحبت کنم. قبل از اینکه برویم سراغ چند تکنیک در زبان بدن، اول میخواهم از مفهومی به نام تاثیرگذاری پایدار صحبت کنم.

تاثیرگذاری پایدار یعنی چی؟

یعنی ما اثری از خودمان بجای بذاریم که تا مدت ها در ذهن طرف مقابل بجا بمونه، مثلاً یک نفری به شرکت ما مراجعه میکنه و میره و بعد از چند روز دیگه که میخواهیم یک یادی بکنیم ازش، میگیم که اون آقا بود که کت و شلوار خیلی مرتب پوشیده بود، یه ادکلن خیلی خوشبو زده بود، خیلی زیبا صحبت میکرد و خیلی متین بود، ببینید این یعنی تاثیرگذاری پایدار است، چیزی که توو ذهن ما از شخص مقابل باقی میمونه.

 اما برویم سراغ زبان بدن، نکته بسیار مهمی که در زبان بدن وجود دارد و من خیلی برای آن ارزش قائل هستم، طبیعی بودن زبان بدن است، خیلی ها رو دیدیم نشستن کتاب خوندند یا کلاس رفتند بعد میان و یک شخصیت دیگری را از خودشان ارائه میدهند، خیلی ها را دیده ام که 5 انگشتشان را دقیق روی هم میگذارن و دستهایشان را قشنگ بالا می آورند و صاف می ایستند و خیلی خشک حرف میزنند، این یک مدل چهارچوب بندی شده است، مشخص است که حالت دست ها در زبان بدن شما طبیعی نیست!

اگر شما حتی صحبت ها و سخنرانی های بزرگان را در دنیا نگاه کنید، خیلی از آنها را من دیده ام که دستهایشان در جیبشان است! یک زبان بدن طبیعی، مهم اون مطلبی هست که شما ارائه میدهید و همراهی زبان بدن شما با اون مطلب است، هرچقدر که مطلب شما برای مخاطب جذاب تر باشد، زبان بدن شما طبیعی تر بنظر میرسد و شما باید آن را ماهرانه مدیریت کنید.

چند نکته: حتماً لبخند بزنید، لبخند باعث اعتماد به نفس میشود، باعث میشود که کلامتان دلنشین شود و افراد به سمت شما جذب شوند، باورپذیری قلبی مخاطبان نسبت به شما افزایش پیدا کند و به اون چیزهایی که شما بیان میکنید حس اطمینان داشته باشند. و همینطور سعی کنید دستهایتان را آزاد بگذارید، متناسب با حرفهایی که میزنید حرکت کند، خیلی مصنوعی نباشید و سعی کنید از برگه استفاده نکنید، از پایه نت استفاده کنید، دستهایتان بین کمر و چانه تان باشد ول نباشد، دست به سینه نشوید و اینکه اصلاً دستهایمان را از پشت کمر قفل نکنیم یعنی اینکه یک حالت مغرورانه به خودمان بگیریم! در حالت کلی باید به گونه ای رفتار کنیم که زبان بدن ما نشان دهنده اطمینان، صمیمیت و زیبایی کلام باشد.

تمرین و تمرین و تمرین یادتان نرود.

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید